stworzona oraz wydana przez Valve Corporation i Hidden Path Entertainment.
TWORCY
stworzona oraz wydana przez Valve Corporation i Hidden Path Entertainment
Counter-Strike: Global Offensive, podobnie jak poprzednie gry z serii Counter-Strike, jest wieloosobową grą z gatunku strzelanek pierwszoosobowych, skupiającą się na wykonywaniu zadań[14]. Dwie przeciwne drużyny z postaciami terrorystów i antyterrorystów rywalizują w różnych trybach gry wykonując określone cele, np. podłożenie bomby lub ochrona zakładników w przypadku terrorystów, a w przypadku antyterrorystów ochrona obszaru przed podłożeniem bomby (lub jej rozbrojenie) albo ewakuacja zakładników[16][17][18]. Na koniec każdej rundy gracze uzyskują nagrodę pieniężną w walucie wirtualnej, która pozwala na zakup lepszego wyposażenia w kolejnej rundzie[26]. Gracze otrzymują nagrody drużynowe zarówno za wygraną, jak i przegraną rundę (przy czym większa nagroda przyznawana jest drużynie w przypadku wygranej). Oprócz tego występują nagrody indywidualne za wykonanie zadania (np. podłożenie bomby) oraz nagrody za zabójstwa (wartości różnią się w zależności od rodzaju użytej broni)[17]. Gracz może uzyskać również karę pieniężną, np. za ogień bratobójczy (ang. friendly fire)[27].
CS: GO zawiera nowe mapy oraz zaktualizowane wersje klasycznych map Counter-Strike, takie jak de_dust2, cs_office lub de_inferno[28]. W CS:GO pojawiły się nowe elementy, które nie występowały w poprzednich grach z serii, przede wszystkim granat zapalający w obu drużynach, nowe bronie (np. wyciszony pistolet USP-S[29], paralizator Zeus X27[29], automatyczny pistolet CZ-75 Auto[29], strzelby i in.). Do gry dodano także nowe tryby, tj. „Wyścig zbrojeń” i „Demolka”, oparte na modyfikacjach do starszych edycji CS oraz nowe mapy, zaprojektowane na potrzeby tych trybów[17]. Usunięto także niektóre elementy starszych gier z serii, np. możliwość swobodnego latania po mapie po śmierci (właścicielom serwerów społeczności umożliwiono jednak konfigurację tej funkcji w ustawieniach serwera). Usunięto pistolet maszynowy MP5[a] oraz pistolet USP w wersji bez tłumika i zastąpiono je nowymi broniami, lecz zostały one wprowadzone na nowo w innych wariantach, MP5-SD ze zintegrowanym tłumikiem oraz USP-S. Usunięto również osłonę taktyczną[b][33]. Funkcja malowania sprayów nie była dostępna w grze do momentu dodania wymienialnych wirtualnych przedmiotów, zwanych graffiti
Counter-Strike: Global Offensive, podobnie jak poprzednie gry z serii Counter-Strike, jest wieloosobową grą z gatunku strzelanek pierwszoosobowych, skupiającą się na wykonywaniu zadań[14]. Dwie przeciwne drużyny z postaciami terrorystów i antyterrorystów rywalizują w różnych trybach gry wykonując określone cele, np. podłożenie bomby lub ochrona zakładników w przypadku terrorystów, a w przypadku antyterrorystów ochrona obszaru przed podłożeniem bomby (lub jej rozbrojenie) albo ewakuacja zakładników[16][17][18]. Na koniec każdej rundy gracze uzyskują nagrodę pieniężną w walucie wirtualnej, która pozwala na zakup lepszego wyposażenia w kolejnej rundzie[26]. Gracze otrzymują nagrody drużynowe zarówno za wygraną, jak i przegraną rundę (przy czym większa nagroda przyznawana jest drużynie w przypadku wygranej). Oprócz tego występują nagrody indywidualne za wykonanie zadania (np. podłożenie bomby) oraz nagrody za zabójstwa (wartości różnią się w zależności od rodzaju użytej broni)[17]. Gracz może uzyskać również karę pieniężną, np. za ogień bratobójczy (ang. friendly fire)[27].
W grze występuje sześć kategorii wyposażenia: pistolety, broń ciężka, pistolety maszynowe (PM-y), karabiny, granaty oraz dodatkowy sprzęt[35]. Każda broń w grze posiada unikalne właściwości, takie jak ilość amunicji w magazynku, szybkostrzelność, zadawane obrażenia czy rozrzut kul w ogniu ciągłym[36][37]. Gracz może posiadać ograniczoną ilość wyposażenia, zakupioną przed początkiem rundy: jedną broń podstawową (pistolet maszynowy, karabin lub broń ciężką), jedną broń dodatkową (pistolet), cztery granaty (lub trzy w zależności od trybu gry), paralizator oraz nóż.
Podstawowym wyposażeniem, przyznawanym graczom automatycznie na początku rundy jest pistolet (USP-S lub P2000 w drużynie antyterrorystów oraz Glock-18 w drużynie terrorystów) oraz nóż[38]. Pozwala to na rozgrywanie rund bez zakupu broni, celem zaoszczędzenia środków na kolejne rundy (ang. eco, force-buy i full-buy)[39][40]. Z wyjątkiem noży, gracze mogą wyrzucać swoją broń i podnosić ją od innych graczy, także po śmierci przeciwników. Przetrwanie do końca rundy pomimo przegranej pozwala zachować zdobytą broń na kolejną rundę.
W grze występuje kilka rodzajów granatów ręcznych: granat dymny (tymczasowo wytwarza ekran dymny), granat błyskowo-hukowy (oślepia i ogłusza graczy patrzących na niego w momencie eksplozji), granat zaczepny (zadający w określonym obszarze obrażenia graczom), wabik (wydający dźwięk podstawowej broni osoby rzucającej) oraz granat zapalający (dla terrorystów koktajl Mołotowa, podpalający powierzchnię na mapie przez określony czas)[41][42]. Obie drużyny mają dodatkowo możliwość zakupienia przed rundą kamizelki kuloodpornej i hełmu, zwiększającą odporność na obrażenia. Dodatkowo, gracze antyterrorystów mają możliwość zakupienia – w zależności od trybu gry – zestawu do rozbrajania (zmniejszającego czas rozbrajania bomby) lub zestawu ratunkowego (skracającego czas ratowania zakładnika).
Strona główna
galeria
Twórcy
ciekawostki